Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

måndag 9 april 2012

Glad Påsk!

Sista dagen på påskledigheten.. varför kan inte varje vecka av fyra dagars helg? Så skönt att mysa, ta det lugnt och ta dagen som den kommer.

Påskafton firade vi hos svägerskan i Kävlinge. De har köpt en tomt där de ska bygga hus men för tillfället bor de i en husvagn och det låter trångt men den är faktiskt väldigt rymlig och fin! Plus att de har ett riktigt stort förtält och där har de gasolvärme så där blir varmt å skönt. Så det va en riktigt trevlig påskafton med massa god mat :) Först det klassiska sillbordet, och några timmar senare blev det grillning a la Per Moberg på en Muurikka (en stor stekplatta på en fin eldstad). Massa grönsaker och lamm med vitlöksbröd till. MUMS!! och efterrätt blev en vit choklad/saffrans mousse med jordgubbar. Smaskigt värre!

Här är ett foto på grillningen:






Påsken består alltid av en massa påskmiddagar men igår hade vi faktiskt "ledigt". Då kom en vän över för att se på film och snacka. Jag passade på att baka lite kladdkakemuffins med vit choklad som vi mumsade på till filmen. Gott och snabbt fixat (15 min)!



Nu e det dags för sista påskmiddagen, denna gång i Lund. Ha en bra kväll alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar