Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

söndag 29 april 2012

Bröllopet

Bröllopsfesten började med en lång väntan på all gäster...2 timmar innan sista gästerna samt brudparet kom.. puh! Lokalen var fantastisk och de hade dekorerat så fint! Bordsdekorationen va gjord av frukter, så charmigt.. så ni kan tro vi åt upp våra bordsdekorationer medan vi väntade på brudparet ;) he he.. Brudparet fick sitta på en scen vända mot alla gästerna vilket jag tycker är lite småtråkigt. De kunde ju inte prata med någon och var ju väldigt uttittade.. men de var ju verkligen i centrum ;)

Kvällen var trevlig och jag hade verkligen inget att va nervös för.. Men en annorlunda upplevelse. Den turkiska musiken (eller vad det nu va) har sin charm men inte riktigt min smak.. Av 100 pers så var där ca 5 kvinnor som hade slöja, varav två av dem hade otroligt vackra slöjor/kläder. Så fina!! Jag blev dock förvånad över att det va jättemånga kvinnor som hade vit klänning.. förvirrande!

När brudparet kom så stod gästerna i två rader mot varandra med händerna upp mot varandra å så gick brudparet mellan dem. Sen började brudparet med en dans och sen följde själva vigseln som hölls av en Imam. Han sjöng lite, pratade mycket och gav dem fina råd. Ett av hans råd tyckte jag extra mycket om. Det handlade om att de skulle vara varandras bästa vänner och att det var viktigt att vårda.  Det skulle göra dem lyckliga. Fint!

Och brudparet var jättevackra tillsammans!!

Foto på de fina borden/stolarna


De fina dekorationerna som vi sen åt upp :)

 
där uppe på scenen satt brudparet


Sist men inte minst det vackra brudparet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar