Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

söndag 15 april 2012

Ego?

På tjejmiddagen spelade vi ett litet frågespel där det kom en uppmaning om att alla skulle beskriva varandra med några få ord. Så intressant det va!! Många fina smickrande ord men även tankeställare för flera av oss.. Jag beskrevs som genuin, genomsnäll , fötterna på jorden, duktig på att bry mig om och hålla kontakt med mina vänner.. Men att jag måste komma ihåg mig själv... Och de undrade om jag verkligen får lika mkt tillbaka som jag ger.. Snacka om mitt i prick.. Jag jobbar stenhårt på det redan.. Bra med påminnelser. Verkligen en nyttig övning!!

Ska försöka bli lite mer ego.. På ett bra sätt.. Det e svårt att inte känna skuldkänslor för att jag inte umgås med alla hela tiden. Men samtidigt vill jag inte va en bitch som inte bryr sig. Jag älskar ju mina vänner! Vad vore livet utan dem?? För jävligt! Så jag ska bara jobba med att hitta en hållbar balans där jag ger och tar/får lika mkt.. Lätt, eller hur ;)

Drömde t o m mardröm om detta inatt.. Att flera nära å kära kom till mig å sa att de va besvikna för att jag inte ger lika mkt till dem som de ger till mig.. Å jag blev så ledsen å arg å kastade ut dem!!! Det gjorde så ont i mitt hjärta!!! För jag visste att det va ju jag som gav mer än jag fick.. Så jag jobbar hårt med dessa tankar även när jag sover.. Det är som en psykolog sa till mig en gång - att mitt undermedvetna är bättre än de flesta på att bearbeta mina känslor när jag sover.. Vilket resulterar i att jag drömmar extremt mkt och minns väldigt många av mina drömmar.. Minst en dröm per natt minns jag.. Borde skriva ner dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar