Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

onsdag 6 juni 2012

Sysselsättning i väntans tider

Det va ju en sorgsen stämning i helgen.. väntan på sista andetaget.. Min moster hade sin familj hos sig men vi andra var med dem/henne i tanken... svårt att tänka på något annat. Men jag kunde inte bara ligga i soffan och vara ledsen, behövde sysselsätta mig.

Så i lördags blev det lite shopping av golfutrustning. Åkte först till Dormy - golfvaruhus vid Svågertorp. Där fick vi provsvinga ett par olika klubbor. Intressant att känna skillnaden. Det fanns mycket där men jag ville avvakta, hade för mig att vi hade bättre erbjudanden på golfklubbens shop.

Vi åkte iaf vidare till golfklubbens shop och där blev det shopping kan jag lova! Ett hel-set med både vagnbag och bärbag, massor med bollar och småprylar (startkit typ) plus golfskor till både mig och Mange.. och vi fick extremt fin rabatt!!

Anledningen till att jag ville ha en bärbag? För att kunna cykla till golfklubben med klubborna på ryggen, för att slippa va beroende av en vagn... och det är bättre för min rygg när jag bär tyngden jämt.

Sjukt bra service och priser iaf. Mange ska köpa sina klubbor i veckan, de va slut när vi va där.. ännu en grej som är sjukt bra service är att eftersom de inte hade det herr set:et inne som Mange skulle ha så får Mange låna klubbor tills det kommer in! Grymt!

Det är ju smart av killen att göra så här.. det får oss ju till att gå till honom i första hand i fortsättningen ;)

Vi stötte även på vår golftränare när vi va där och berättade att vi hade provat runt lite på Dormys först och att de på Dormys hade försökt sälja på oss vars ett helset S3-klubbor för totalt runt 6500,- var (vilket e mer än dubbla priset än det vi köpt på på klubben) .. både tränaren och killen som äger golfshopen tyckte det va för jäkligt, dåligt pris för klubbor som inte är värda det.. TUR vi bestämde oss för att åka till golfklubben istället!!

Mina nya leksaker:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar