Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

lördag 7 september 2013

VARFÖR HAR VI INTE GJORT DETTA TIDIGARE?

Inatt var det dags att påbörja operation sova-hela-natten utan amning. Jag va nervös å väntade mig flera timmars skrik.. Han e ju van att ha bröstet som napp å äta en gång i timmen liksom.. Nu skulle Mange sova själv med honom å jag på soffan..

Ha ha! Men m
an kan ju säga att det gick rätt bra.. Känner mig plötsligt lite överflödig!! 

Vi bestämde att han skulle få ammas kl tolv, tre och sex första natten... Han somnade dock väldigt snabbt vid 21 å åt knappt nåt så när han vaknade redan kl 21.45 så gick jag in å ammade. Sen kröp jag ner i soffan å kunde inte somna.. Fortfarande vaken när skriket började kl 23.10..... Han skrek i 30 min å Mange gick runt med honom i famnen å sjöng.. Sen va han tyst men ville inte somna eller ligga ner så Mange fick stå med honom i famnen i 20 min till.. Då va kl tolv å jag kom in å ammade. Efter 25 min sov han gott å jag la ner honom bredvid Mange å gick ut igen. Tänkte att han vaknar när som helst.. Jag somnade å väcktes inte förrän 03.20 å ammade då. Ingen gråt eller skrik men han hade vaknat å vi hade ju sagt kl tre. efter 20 min sov han gott å jag gick ut igen. Hörde gnäll i typ två minuter vid fem men det blev inte mer.. Sen vaknade jag av mig själv kl 6.45 (!!!) å började undra om de levde där inne.. Gick in å där låg de så mysigt å snusade på varann lite halvvakna. Ludde låg å höll om Manges arm som han brukar hålla om mitt bröst 😉 jag kröp ner å efter en stund vände sig Ludde å tittade på mig, vände tillbaka sig mot Mange å sen till mig å tillbaka till Mange. Så höll han på som om han inte riktigt visste vem han ville krama på. sen ville han ha bröstet så jag ammade. Bara lite sen satte han sig upp å va så glad å ville leka så då gick jag ut med honom i vardagsrummet så Mange fick sova ut. Men Ludde va rätt trött så efter en stund la vi oss på madrassen i soffan å sov till 9. Snacka om mysigt när man saknat honom hela natten! Hade aldrig trott det kunde gå så här bra! 

Spännande att se hur kommande natt blir!! Hoppas kunna klara oss med amning kl 01 och 06.. Är mer avslappnad nu så ska bli skönt att kunna sova! Minns inte när jag senast sov mer än två timmar i sträck.. Det va nog nån gång i juni.. Otroligt vad kroppen klarar!

Ett stort plus med detta är att Mange å Ludde nu kommit varandra mkt närmre.. Innan har han varit så mammig å bara velat bli tröstad av mig. Märktes STOR skillnad idag att han inte va så mammig :) yaaaay! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar