Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

onsdag 17 oktober 2012

Vikten

Jag har inte vägt mig på länge.. Inte vågat för jag har inte velat veta hur mkt jag gått upp i vikt.. Jaaaaa jag vet att jag ska gå upp i vikt eftersom jag e gravid, men jag e rädd för att svälla upp onödigt mkt! Det räcker att gå upp 15 kg men tänk om det helt plötsligt blir 30 kg!!?? :( då blir det en lång väg tillbaka.. Och det tar hårt på kroppen!

Plus att det e faktiskt lite psykiskt jobbigt att gå upp alla kilon som jag kämpade för att få bort för 2 år sen..

För flera veckor sen hade jag gått upp ca 7-8 kg så jag har varit bombsäker på att jag gått upp långt över 10 kg nu.. Idag vägde jag mig för att få koll.., till min lycka var det idag 9,5 kg!! Kändes väldigt skööönt!!

De flesta vänner kommenterar att jag e liten, men det finns några få som kommer med kommentarer om att min mage e mkt större än deras väns/systers m.m. Tar hårt att få höra sånt.. Förstår inte varför folk ska hålla på att jämföra!?

Alla är vi olika!! Men att ge såna kommentarer är inte schysst.. Tror inte det e någon som tycker en sån kommentar e kul..

Låt mig växa i fred!

3 kommentarer:

  1. Din mage är jättefin, den innehåller ju den allra vackraste och finaste av gåvor som livet kan ge. Så oavsett hur stor eller liten eller hur snabbt eller långsamt du växer så var stolt över den <3

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till graviditeten :). Förstår att det känns jobbigt med kommentarena om magen. Har också funderat varför folk säger så. Man kan ju tänka sig för innan man kommenterar på ng mage. man vet ju inte hur personen i fråga tar det. lycka till med grviditeten. kram

    SvaraRadera
  3. Man får ta mkt skit Lina. Jag gick upp 30 kg med Johan och 23 med Alice. Ja, du vet själv hur jag såg ut...Tyvärr är det andra kvinnor som är värst med kommentarer. Du är jättefin som du är och din mage är bra som den är.
    Kram kram fina kusin!

    SvaraRadera