Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

tisdag 9 oktober 2012

hälsan

Har haft lite ont i ländryggen idag... Är väldigt säker på att det har å göra med att jag slutat rida.. ridningen ger ju så mkt styrka i rygg och mage gratis... man tänker ju inte ens på att man tränar. Slutade rida för några veckor sen och borde direkt ha bytt ut det mot att gymma istället, men har de senaste veckorna prioriterat att träffa vänner.. Nu får jag nog tyvärr lägga mitt fokus på träningen först och främst, så får jag försöka träffa vännerna då det finns luckor.. Viktigt att vara stark i ryggen, ja hela kroppen, inför vad som komma skall!!

Har kommit igång bra med promenaderna, men nu när vädret börjar bli sämre (mer regn) så passar det ju bra att gå in på gymmet och då även kombinera med annan träning så jag håller kroppen stark.

Hoppas att jag får fortsätta må så här bra i kroppen som jag har gjort... När jag kom hem från dagens promenad så fick jag ont i höften, ljumsken och sidan en stund, men det gick över när jag legat ner en kvart... hoppas innerligt att det bara va nåt tillfälligt och inte nån begynnande foglossning.. fy vad ont det gjorde!

Har varit lite orolig idag.. i fredagsmorse när jag skulle äta frukost så fick jag en jobbig smärta, typ hugg å stick mellan naveln och bröstet.. ja typ vid revbenen.. när jag la mig ner igen så kändes det bättre.. blev orolig, men avvaktade lite och efter 3 timmar så gick det över.. Sen vet jag inte om jag inbillar mig, men jag tycker inte jag känt av sparkarna i magen så mkt i helgen, plus att jag haft lite molvärk i magen... å idag hade jag inte känt av sparkarna alls så jag ringde barnmorskan efter lunch.. bättre en gång för mkt än en gång för lite... hon va på kurs så hon ska ringa mig imorgon. Typiskt (och skönt) nog så satte sparkarna i magen igång strax efter jag gjort det så jag känner mig lugn igen.. så svårt det är när man inte vet vad som händer där inne!! Tänker parat med barnmorskan imorn ändå för lite råd..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar