Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

måndag 29 oktober 2012

Monday Funday!


Hemma från en mycket god middag på Rose Garden med mina kollegor. Jag är M Ä T T!! För er som inte vet så är Rose Garden en restaurang med asiatisk buffé som är sååååå god!! Det finns sushi, friterade räkor, vårrullar, Crispy chicken, mongolisk grill, mjukglass med topping av olika slag och friterade bananer med kondenserad mjölk (och mycket mycket mer)!! Med andra ord så rullar med verkligen därifrån ;) GOTT!!

Har haft en bra dag idag, vilket jag blev väldigt förvånad över.. Igår (söndag) vaknade jag nämligen och mådde piss.. hostade och fick snyta mig hela dagen och var  tung i huvudet varvat med huvudvärk.. så det kändes ju som en självklar dunderförkylning.. framåt kvällen började det dock släppa och idag har jag inte märkt av det alls!? Så himla skum!!

En annan sak som dock har fortsatt är krämpor i mitt vänstra ben.. Jag har ju så mkt konstiga krämpor i min kropp.. en av sakerna är att sen jag för typ 5 år sen skulle stå på huvud på fyllan och ramlade ihop med ett knak i nacken fått problem med mitt vänstra ben.. När jag står upp stilla en längre stund så domnar låret bort.. sen när jag sätter mig så vaknar det till igen. (Crazy, I know!!) Har pratat med läkare och kiropraktor men de tycker inte det e så mkt att göra.. En kväll förra veckan så var jag och Mange ute på en 40-minuters promenad och då domnade låret bort.. vilket det aldrig brukar göra när jag rör på mig.. I lördags när jag var på fest så domnade det bort under minglet, men det läskiga var att det inte vaknade till igen när jag satte mig.. Först när jag cyklade hem flera timmar senare så började känseln komma tillbaka igen. Inget större problem, men lite läskigt såklart.. desto värre var dock att jag sen heeela söndagen hade kramp och otrolig värk i både lår och vad (både fram och baksida)!! Och även idag (måndag) så har jag haft värk, dock inte alls lika illa som igår.. Jag va gråtfärdig igårkväll av värken.. Usch, det känns inte så bra med såna här konstiga symptomer.. Pratade med min goa peppiga kollega om det idag och hon har rätt.. jag borde kräva en ordentlig skiktröntgen (eller vad det nu heter) av hela ryggraden,, Något att ta tag i när jag är mammaledig.. nu håller vi tummarna att kroppen håller för graviditeten 16 veckor till!!

Heelt sjukt, imorgon går vi in i vecka 25, dvs bara 16 veckor kvar!!! Tiden går så fort... Om typ 3 veckor så är vi inne i tredje trimestern! Crazy! Snart har vi en liten bebis här hemma och våra liv kommer vändas upp och ner.. LÄNGTAR!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar