Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

onsdag 2 november 2011

Nu har äventyret börjat!!

ojojoj var ska jag börja???

Tanken var att igår (dag 1) skulle bli en lugn dag där vi bara sightseeade lite i Queenstown, MEN ack så fel vi hade. vi sov länge å lunchade sen (supergod Fish n Chips) och sen åkte vi upp med en typ ägglift för ett högt berg i utkanten av staden. Där uppe kunde man sen ta en sittlift ännu högre för att sen åka ner för en bit av berget igen med en slags GoKart. Jättekul!!! När vi hade gjort det så såg vi att man kunde hoppa PARAGLIDE där uppifrån oxå å vi gick dit för att fråga lite.. och plötsligt så va vi anmälda å klara så det va bara att bege sig upp ännu högre för berget och sen gjorde vi båda ett tandem hopp ut för berget å gled ner med fallskärm. Det va uuunderbart!!! Vill göra det igen!!

Efteråt va vi så utmattade (och jetlagade) så vi tog in på närmsta camping och däckade (återigen) vid ca kl 17... å sov till kl 22 så vi åt en macka å borstade tänderna sen somnade igen.. mkt dumt.. jag vaknade sen kll 03.00 och kunde inte somna om... låg å vred mig till kl 7 då vi äntligen gick upp.. GÄSP!

Sen bar det av mot Milford Sounds som är ett fjordlandskap i sydvästra Nya Zeeland. Väl där (efter en mkt läskig slingrig sicksack-väg med berg på ena sidan å stup ner till vattnet på andra sidan) så åkte vi ut på en båttur där vi fick se både fantastiska vyer, DELFINER, sälar och enorma vattenfall!! En sån dag!! WOW säger jag bara.

Foto på mig framför vattenfallet.. ni ser hur kraften och fukten från vattenfallet påverkar ;)



Imorgon ska vi ta en kryssning med övernattning i Doubtful Sounds som tydligen är som Milford sounds fast bättre.. Ska bli spännande. Sen på fredag ska vi ta en tur i några grottor för att se lysmaskar. På lördag Ska vi göra tre saker.. 1) åka jetbåt 2) flyga helikopter 3) Åka forsränning... Looking forward to it!!

Lite andra reflektioner är att Nya Zeeländarna är supertrevliga men de pratar väldigt otydligt! Vi träffade på ett par från USA (ca 70 år), och på de 30 min vi lunchade med dem så han de ge oss sitt visitkort så vi kunde komma å hälsa på dem när vi nån gång besökte USA. De tog t o m foto på oss så de skulle komma ihåg oss... HA AH HA.. och Hakan som vi träffade på flyget har bjudit oss både till london samt till hans semesterlägenhet i Istanbul, Turkiet.. Sjukt trevliga ocgh generösa människor!!

Det är fortfarande läskigt att köra i vänstertrafik. Mange råkade köra på fel sida igår men bara i 40 så det löste sig.. ;)

Första natten i vår campervan gick bra, men det va inte den skönaste sängen .. det funkar!

Foto på vår bil/vårt hem:

utifrån



Inuti



vårt kök på baksidan (kokplatta, diskho och kyl).

1 kommentar:

  1. Åh... Jag minns tillbaka när jag läser detta! Underbart land!

    SvaraRadera