Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

måndag 14 november 2011

BUUUNGYYYY

wiiiiiii en san adrenalinkick jag fick idag.. Vi hoppade namligen BUNGYJUMP!! Vi hade kort fel sa vi kom dit lite for sent men det va ok. Det gjorde dock att vi inte hann tanka sa mkt utan bara gick och checkade in, och fick var sele pa osv.. och plotsligt stod vi sa dar vid kanten och tittade ner pa floden... det va ett tandem hopp sa vi satt ihop i benen och holl om varandras midja.. kandes lite tryggare. tjejen som jobade dar sa typ "titta in i kameran a sen hoppar ni nar jag raknat ner fran 3.. ar ni redo?" "neej" sa jag och hon bara skrattade... iiihhh sa radd man han bli den minuten man stod dar och tittade ner. Hon borjade rakna ner jattesnabbt "3...2....1.. JUMP" och bade jag och Mange lutade oss lite motvilligt fram och fick en liten hjalp knuff av henne och i samma sekund som vara fotter lamnade avsatsen och man bara foll ner mot vad som kandes som en saker dod, sa tankte jag This is it, nu dor vi! Jag horde Manges supervral av skrack och nagra sekunder senare sa fick jag mig en kallsup nar vara huvuden kom under vattnet.. jag blev nagot paff for vi hade bestallt att bara nudda vattnet med fingerspetsarna och jag kande nar repet tog i och saktade ner vart fall och sag att nu narmar vi oss vattenytan men jag trodde inte vi skulle ner i vattnet sa jag skrek a andades for fullt nar vi kom till vattnet, darav en kallsup och hostningar blandat med hysteriskt skratt fran oss bada nar repet slungade upp oss och sen lite skrik igen ner vi akte nerat igen och sen lugnade det sig och vi pussade varann dar vi hangde upp och ner, overlyckliga for att vi fortfarande levde.. ha ha.. puh, en san pars!! Men wow sa kul!!

Sen va tanken att jag skulle hoppa fallskarm pa eftermiddagen men da kom det in ett regnovader med aska sa alla hopp blev installda.. Synd :(

Regnet har forsat pa hela eftermiddagen och kvallen, hoppas pa battring tills imorn da vi ska till Rotorua och se gejsrar och bada i lerpool ;) Pa kvallen ska vi pa en Maouri-underhallning.

Vi pratade med vara nya zeelandska vanner som bor i Auckland for att stamma av lite innan vi kommer tiull dem pa fredag.. De ar saaa sota och omtanksamma och har forberett sig som riktiga guider. Stackarna har precis flyttat in i ett hus som de har totaltrenoverat och de har inte hunnit packa upp sina lador an men anda har de gjort i ordning ett gastrum till oss sa vi slipper bo i bilen nagra dagar.. Fina fina vanner som vi traffade pa en battur i Malaysia for snart 3 ar sen. Det klickade direkt och vi holl ihop i 10 dagar och sen har vi haft sporadisk mailkontakt sen dess.. Och nu oppnar de upp sitt hem och tar hand om oss! Kanns tryggt!

1 kommentar:

  1. Tack för dina fina ord i min blogg :) Det känns som hela livet helt plötsligt bara tvärvände.. Helt sjukt egentligen - men underbart!

    Gud så fräsch du ser ut på din bild ovan :) Så roligt att se skillnad på början av den andra bloggen och denna...

    Dock är jag väl inte sugen på bungyjump haha.. :) Aldrig!

    Kram kram!

    SvaraRadera