Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

lördag 26 november 2011

FIJI TME!!

Ja nu är vi så äntligen på Fiji.. Vi landade i torsdags vid lunch och tog sen en lokal buss 3 timmar till vårt stora fina hotell Pearl South Pacific Resort. Det blev verkligen en kontrast att först åka genom all misär och fattigdom och sen stiga av och gå in på denna fina resort. Vi kommer hålla oss mesta tidne här på resorten för det är en del problem med brott mot turister om man beger sig ut på landsbygden.. Fijiborna ä speciella och det känns olustigt när man är utanför resorten.. Jag brukar inte va så känslig för sånt, men männen tittar obehagligt på mig och tilltalar helst bara Mange. Man får inte ha shorts på sig och kvinnor får inte visa axlarna.. Männen har långa kjolar på sig.. När vi va en sväng i byn idag hade jag strumpor, leggings, kjol och långärmad tröja.. svettades som en gris.. Men det blir enda besöket utanför resorten på egen hand.

Personalen på hotellet är däremot trevliga och normala så det känns ju skönt. De känner redan igen oss och är snackiga och glada. Hotellet är som sagt jättefint och det är såå skönt och lyxigt att få sova i en vanlig säng.. ha ha.. vi har en stor balkong med utsikt över poolen och havet, myspys!

otur med vädret dock.. det har varit molnigt hela tiden och igår regnade det från kl 12 till kl 19.. ösregn.. idag har det varit uppehåll så vi har faktiskt fått lite färg .. men bara lite.. Det är ju trots moln och vind ändå ca 28 grader varmt så man ligge ri solstolen om dagarna och njuter för fullt samt badar i poolen. Skönt!
Ikväll slutade det plötsligt blåsa och då kom myggen på direkten.. på de 5 minuterna det tog innan vi fick fram myggsprejen så hann jag få 21 st myggbett!! AJ aj aj..

Idag var vi som sagt inne en sväng i den lilla turistbyn som ligger utanför vår resort.. Tror inte det bor så många där, det är mest som ett litet shoppingcenter med souvenirer till turisterna.. En väldigt sjuk sak var att i några av butikerna så sålde de trä-vapen. Kopior av de vapnen de använde förr när de var kannibaler. Dvs alla klubborna och yxliknande sakerna hette typ "skallspräckaren" eller "ryggradsklyvaren"... de hade t o m kannibalbestick. Kändes bisart när personalen gick runt och försökte få Mange att köpa olika vapen.

Efter den turen så tränade vi i gymmet, oj så otränade vi har blivit!! lite bad i poolen, lite biljardspel och till sist några drinkar på happy hour i baren till live musik innan det blev dags för middag.. en mysig dag minsann!

Två dagar kvar här innan vi på tisdagmorgon åker till Treasure Island för en sista veckas semester.. Ska bli spännande att se hur Treasure Island är. Det är ju en väldigt liten ö, bara typ 600 meter i diameter tror jag.. så det enda som finns där är resorten som vi ska bo på..

På torsdag är det så den stora dagen då vi gifter oss. Hoppas verkligen att vädret blir fint!! Pirrigt... längtar!!

1 kommentar:

  1. Vill se bilder!! Kan du inte ladda upp? ;)
    /Therese

    SvaraRadera