Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

måndag 31 oktober 2011

Framme i Nya Zeeland!!

Första fotot innan vi gick på tåget i Malmö till flygplatsen


Nu är kl 22 på Nya Zeeland och vi ligger i första hotellsängen för resan. Jättemysigt och med en fantastisk utsikt, bilder kommer nedan men först ska jag sammanfatta resan hit.

Resan har verkligen gått smidigt! Vi började med att flyga med British Airways mellan Köpenhamn - London och det är ett bolag att rekommendera. Trevlig personal, gott om plats och gratis dryck (även sprit) och snacks. Heathrow var ju enormt stort, som en liten stad, men bytet till rätt terminal gick smidigt och vi var imponerade. Jag hade väldigt ont i ländryggen och sätesmusklerna redan i Köpenhamn och hela resan till London samt väntandet där.

Stretchar/vilar ryggen i London


Blev jätteorolig för att den långa resan som väntade skulle bli olidlig, men tack och lov så försvann värken när jag satte mig i stolen på flyget till Hongkong. Vi flög med Air New Zealand London - Hongkong, Hongkong - Auckland samt Auckland - Queenstown och även detta bolag kan vi inte annat än rekommendera. Resan var bekväm och konstigt nog så kändes det inte alls som vi flög så länge som vi gjorde.Första natten sov jag runt 4 h och andra natten ca 2 h men det va först när vi flög inrikesflyget till Queenstown som vi började bli riktigt trötta. Ögonen sved och man blev frusen. Så jag är positivt överraskad över den långa resan! :) Det va många riktigt sjuka med hosta å snuva på flyget, hoppas verkligen vi slipper sånt.. Bredvid Mange satt en turkisk kille, Hakan, som bodde i London och jobbade över hela världen. Vi pratade mkt med honom och hade sällskap hela vägen till Queenstown och imorgon ska vi nog sightseea lite i stan med honom.

När vi landade i Auckland kom vi på att vi hade glömt äta våra äpplen som vi hade haft med oss, och man får ju inte ha med sig något sådant till nya zeeland. Flygärdinnan sa att vi skulle lämna dem i flyget och att vi förmodligen skulle bli stoppade av säkerhetshundarna för äppledoften skulle finnas kvar i 24 h!! Det första som hände när vi gick av flyget var att en hund markerade på Manges väska så den fick sniffa igenom och vi fick förklara. Jag är så imponerad av dessa hundar!! Allt ok iaf. Vi hade kryssat i i deklarationen att vi hade med oss t ex regnstövlar (för det har regnat massor i södra nya zeeland) och därför så fick vi gå till en extra kontroll där de studerade våra stövlars sulor noga så de inte va fulla med organiskt material som inte fick komma in till Nya Zeeland. Men vi fick godkänt även där ;)

Väl framme i Auckland så hämtade vi ut vår fina Campervan (har glömt ta foto idag, det kommer annan dag). Jag körde för Mange va för trött och det va läskigt med vänster trafik!!! fyy så förvirrande och fel det känns.. speciellt rondellerna! puh.. vi kom fram till vårt fina hotell, checkade in, körde till BK för lite mat som vi åt utanför vårt hotellrum njutandes av den fina utsikten, sen hem för dusch å lite powernap.. powernapen varade dock mellan kl 18-22 så nu blir det bara lite internet sen ska vi sova vidare. Imorgon ska vi strosa runt å ta det lugnt innan vi sätter igång med alla action! :)

Vi är btw väldigt glada att vi inte skulle flyga med Quantas, med tanke på att typ alla flyg mellan London - Nya Zeeland blivit inställda pga strejken.

Utsikten från vårt hotellrum




Nu e det sovdags!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar