Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

måndag 10 oktober 2011

aarrghhh!!!

Jag får panik.. Vi har jagat bröllopskoordinatorn på Fiji å frågat henne en gång i veckan om alla dokument är i sin ordning eller om det behövs något mer.. Förklarade för henne för ett par veckor sen att vi snart reser och att alla papper måste vara klara då så hon måste meddela allt som vi ska fixa innan dess. Men varje vecka kommer hon på ett nytt dokument.. så vi fixar det och påminner än en gång om att vi snart reser och vill ha bekräftelse på att allt är klart.. Men nu har hon kommit med en NY sak.. att vi måste ha ett brev som bekräftar att vi är ”singla” dvs ogifta, och detta ska vara signerat av ”JP” skrev hon bara.. VEM ÄR JP? Skrev jag i ett snabbt mejl tillbaka.. ”Justice of Peace” får jag till svar.. jaha, vem sören är det då? Nån slags Fredsdomare har jag förstått. Och det har vi inte i Sverige, så då är det någon slags notarius publicus kanske som ska signera något.. jag har mailat och ringt till flera olika ställen idag men inte fått nåt vettigt svar än.. Hoppas Skatteverket har koll på läget. De har varit jättebra med allt annat. Ringde regeringskansliet för att få tag i någon som va ansvarig för Fiji och tänkte att de kanske kände till det.. Men jag blev bara kopplad runt från den ena idioten till den andra.. ursäkta uttrycket, men ingen visste nåt å vissa blev t o m sura för att jag ringde å ingen ville försöka hjälpa till.. Idioter hela högen!! Är så frustrerad just nu över att det ska vara så jäkla svårt för Fiji-folket att informera från början om alla dokument som behövs, så man har gott om tid på sig.. SUCK! Det löser sig väl, hoppas jag… annars blir jag inte gift :(

2 kommentarer:

  1. Om jag så ska ta och bli en JP själv så ska du bli gift Lina. Det löser sig säkert <3 Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Du e för söt fina Amelie <3 Ja det löser sig väl på något sätt.. bara lite stressande att inte veta hur.. kraaaaam

    SvaraRadera