Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

lördag 1 oktober 2011

nytt hopp!

Jag har fått hopp om att min rygg kanske kan bli bra igen.. å det va många år sen jag kände så.. Jag besökte som sagt Ellman-kliniken igår. Det är en familj som är massage terapeuter som har utvecklat en unik behandlingsmetod som kan bota många muskulära problem. Carina som hon hette hittade mitt i prick direkt och gav mig flera aha-upplevelser.. vi diskuterade massörer vs naprapater och kiropraktorer och hon förklarade att en kiropraktor alltid borde samarbeta med en massör.. för om man bara "knäcker rätt" kotorna som en kiropraktor gör, utan att värma upp musklerna först så är risken oerhört stor att musklerna låser sig eller blir inflammerade.. när hon sa det så tänkte jag efter.. detta ryggproblemet som är muskulärt har varit bestående sen jag gick till kiropraktor första gången för 3.5 år sen..

Sen så sa hon att det va tur jag kom till henne innan jag börjar med sjukgymnastiken (som börjar nästa vecka) för annars hade det inte funnits nån mening med sjukgymnastiken.. för man kan aldrig arbeta en låst muskel..

så det hon gjorde var att jobba med att lossa musklerna så att de började slappna av.. å det gjorde så ont!!!! det brände när hon nuddade mig, men jag sa inte det förrän efter en stund å då slutade hon direkt och tog istället en ultraljudsmanick som hon använde att massera in voltarengel med på ländryggen.. så sa hon att när jag sa att det brände när hon rörde mig så va det ett tecken på inflammation.. så då skulle vi testa med maskinen om det va så.. jag frågade då om hon kunde se det med den grejen.. nej sa hon, men vi märker det på din reaktion.. hmm, jaha sa jag, hur menar du då? ska det tex fortsätta bränna? neeeej sa hon, bränns det nu? JAA, hela tiden sa jag!! ojoj så hon, och förklarade att jag har en extrem inflammation i ländryggsmuskulaturen. så den måste först behandlas med en voltarenkur.. och det är tydligen inte helt effektivt att göra det utan att först lösa upp musklerna lite hos en massör.. det går nämligen inte in i låsta muskler.. Men den här ultraljudsgrejen gjorde att voltarenen gick in i musklerna..

Jag fick iaf en ny tid imorn, men får se om det går för det känns som jag har ett stort blåmärke på ländryggen efter massagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar