Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

söndag 6 oktober 2013

Funderingar

Då var det söndag igen. Haft en riktigt skön morgon. Ludde vaknade vid åtta å så låg vi å mornade oss alla tre en stund, sen gick Mange upp med honom å jag skulle bara ligga kvar å stretcha ryggen lite... He he.. Vaknar två timmar senare ;) gött!! 

Kom ner å då satt mina två älsklingskillar å lekte i vardagsrummet. Som vanligt är Ludde så glad å nöjd... Tills han ser/hör mig... Då ändras hans gulliga glada ansikte till oroligt.. Då kommer han nämligen plötsligt på att han är akut hungrig å gnället sätter igång på max direkt... "Välkommen mamma, fram med maten tack".. Ha ha, slår aldrig fel.. Bäst var när jag skulle möta upp Mange i en affär å de gick där å hade så lugnt å skönt. Så får han syn på mig å vips så blir han tokig å vi fick rusa ut.

Kan säga att även om jag älskar att mysa med mitt lilla plåster så ser jag fram emot när jag inte ammar å han inte är så besatt av mig/mina boobs längre.. 

Funderar mkt på hur länge jag ska amma.. Innan jag fick honom så va jag så bestämd med att amma så länge som möjligt (dock längst 1,5 år)... Sen kom min lille Luddiludd till världen å allt kändes kaos å svårt å underbart å jobbigt å lyckligt å deppigt.. Ja känslostorm i tre månader.. Då va jag bestämd med att sluta tvärt när han blev 6 månader (vilket är minimum rekommendation)... Sen närmade vi oss 6 månader å alla jobbiga känslor hade lagt sig. Det va mest mysigt å praktiskt att amma.. Så vi fortsatte. Å nu e han 7 månader.. Å han är inte så intresserad av att äta vanlig mat istället.. 

Att ammas är meningen med livet om man frågar Luddi. Lycka, kärlek, ögonen går i kors å han ligger gärna å säger "mmmmmmm" samtidigt.. Så gott är det.. 

Han vägrar ta flaska, äter max en halv smakportion (dvs inte ens en halv normal barnportion).. Det e med andra ord svårt att få i honom så mkt annat än bröstmjölk. Än så länge är det ingen panik, pratade ju med en dietist på Bvc häromveckan.. Men han måste ju komma igång snart.. 

Det kommer ju bli en jäkla kaos när det är dags att sluta amma.. Men jag förstår inte hur jag ska göra om han vägrar äta/dricka nåt annat? 

Han får lite tid till på sig.. Om en månad ska vi till Bvc igen å då får vi se hur det ser ut med ätandet.. Just nu känns det som att december vore en bra månad att bryta amningen.. 

Helst hade jag velat fasa ut amningen dagtid och natt å bara amma kväll å morgon.. 

Ja vi får se... Funderingarna fortsätter.... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar