Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

onsdag 14 augusti 2013

Utveckling

Är ganska trött för tillfället.. Ingen Zombie men det är rätt tuffa nätter nu.. Sen ett par veckor så vaknar Ludde å vill äta en gång i timmen hela natten.. Extremt klängig å vill helst sova i vår säng klistrad intill mig.. Alltså inte så mkt sömn för min del plus att min stackars rygg inte mår bra av att trängas med Ludde.. (Vi har ju bara en 1,60-säng så det blir trångt med en bebis som brer ut sig..). 

Min och Bvc's tanke var att han kanske växer mkt å behöver mer mat... Hade varit perfekt att ge en flaska ersättning på kvällen.. Men han tycker ju den smakar pecka å vägrar dricka ur flaskan.. Därför började vi ge honom gröt förra veckan (speciell barngröt för bebisar från 4 månader å upp). Målet är att han ska äta en ordentlig portion gröt på kvällen utöver amningen.. Å han äääälskar gröten :) så det e inga problem. 

Men idag började jag tvivla på att det är det som e problemet.. Jag har tidigare läst om att barnet går igenom vissa utvecklingssprång då och då som kan innebära några jobbiga veckor. Det märktes tydligt när han va runt 8 veckor.. Så jag googlade fram informationen igen och mycket väl, det är ett sådant "språng" just nu... Han är 24 veckor gammal å detta klängiga språng ligger ofta runt vecka 22-26... Så nu hoppas jag att det är det som är problemet å att detta språng snart är klart!!! Längtar tills jag får sova 3 timmar i sträck igen!!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar