Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

fredag 16 augusti 2013

Metoder...

Igårkväll låg jag å googlade på det här med bebisar som vaknar extremt mkt på nätterna.. Överallt tipsade glada mammor om 5-minutersmetoden samt Anna Wahlgrens-metoden. Metoder som i mina ögon är fruktansvärda och fullständigt otänkbara!! Den ena innebär typ att ditt barn ska skrika i sin säng tills den ger upp å somnar (medan du går in var 5e minut å visar dig å förklarar att bebisen ska sova... Som om en 5-månaders fattar det??).. Låter vidrigt eller hur!? Och har kritiserats av läkare, psykologer och pedagoger att det kan påverka barnen negativt.. Visst, man lyckas snabbt få barn som somnar själv å sover hela natten, men till vilket pris? Kalla mig överbeskyddande å naiv om ni vill, men om min bebis skriker efter närhet så ska han få närhet, inte känna sig övergiven! Sunt förnuft tycker jag.. Den dagen han förstår vad jag säger till honom så är det en annan femma.. 

Den andra metoden har diskuterats mkt i tidningarna de senaste åren och har av läkare jämförts med barnmisshandel. Nej tack! 

Jag vill att mitt barn ska växa upp å bli en trygg person, om det så innebär att jag får offra min sömn ett tag! Sunt förnuft och magkänsla är min metod. 

Idag vaknade Ludde 5.45 å ville inte sova mer... Fast han va för trött för att leka ;) efter 3 h gick vi å la oss igen å sov 1,5 h. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar