Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

fredag 28 september 2012

Fortsättning - att bli gravid

Några veckor efter jag hade slutat med p-piller så fick jag ett mail från hemsidan Familjeliv med frågan om vi försökte få barn? Snacka om tajming :) de skulle nämligen starta en grupp med 30 kvinnor som skulle få alla clearblues produkter gratis mot att vi bloggade om det och var aktiva på hemsidan. Denna grupp skulle följas åt i 6 månader. Varför inte, tänkte vi.. Vi håller ju redan på..

Så jag anmälde mig och blev utvald som en av de 30 utav flera tusen som sökte. Så i januari fick jag hem en stooor kartong med ägglossningstester, graviditetstester och annat spännande. Herregud en sån stor värld det finns på nätet angående ämnet att försöka bli gravid!!

Jag använde mig av dessa produkter dagligen under februari-mars och fick stenkoll på hur min kropp funkade. Tog sen en paus från alla tester i april-maj för att inte bli stressad av allt.. Men då hade jag lärt mig min kropp så väl så jag kände exakt när jag hade ägglossning. Häftigt faktiskt!

Det här med ägglossningstester är dock inget som passar alla, det är nog lätt att bli "besatt". Mig funkade det väldigt bra för, men jag valde ändå att ta en paus för säkerhets skull.

Jag har följt flera tjejer på familjeliv-sidan som försöker bli gravida och kan säga att det är många som är stressade.. Oavsett om de använder ägglossningstester eller ej.. Många som försökt flera år men även många som precis börjat försöka och redan är stressade .. Det är så många av dessa tjejer som varje månad inbillar sig den ena symptomen efter den andra.. Problemet är bara att många av de vanliga PMS-symptomens är samma som graviditetssymptonerna.. De börjar analysera direkt efter ägglossningen ifall något känns annorlunda..

Jag förstår att det är för att de inte vill något hellre än att få barn, men det gör mig ont att läsa hur deras hjärtan och drömmar krossas månad efter månad :(

Jag blev ju inte mkt stressad men blev ju lite orolig.. Tror dock det till stor del berodde på att jag påverkades av det jag läste på nätet om alla andra.. Så jag rekommenderar STARKT att man INTE läser andras historier på nätet när man själv försöker...

Man kan inte påverka det, utan det händer när det händer.. Man får åtminstone ge det ett år innan man oroar sig för mkt.. Baby-verkstan ska ju vara kul, inte förknippat med ångest.. Sexet får inte bli ett måste... Man får inte förlora passionen!!

Bonusen - förutom alla clearblues produkter - med att bli utvald i denna grupp är att OM man blev gravid inom 6 månader från starten och allt går bra så bebisen föds.. Så får man ett halvårs förbrukning av blöjor från pampers :) vi tackar å tar emot!

De produkter som blev över när jag hade plussat (dvs blev gravid) har jag delat ut till vänner som oxå försöker bli gravida :) pay it forward liksom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar