Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

onsdag 5 september 2012

Babylove

Tusen tack för alla gratulationer <3 Vi är så glada och har en spännande tid framför oss!!

wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii =D

Är som sagt i vecka 17 nu så vi har passerat de kritiska första 12 veckorna.. Kan säga att de veckorna var nervösa... inte så att jag gick och oroade mig varje dag men såfort jag fick ont i magen eller nåt sånt så blev jag orolig.. puh! Men samtidigt så var vi inställda på att risken fanns och vi båda sa att vi åtminstone var glada att vi visste att vi KUNDE bli gravida.. det är ju inte alla som kan det... Jag har alltid förr blivit helnojig om jag missat mina p-piller en endaste dag.. nu i efterhand känns det sjukt onödigt för det tog ca ett halvår utan p-piller innan det gick.. ha ha..

De första 10 veckorna var JOBBIGA.. illamående hela dagarna... klarade inte av att åka bil eller anstränga mig för mkt.. och behövde äta mkt oftare än vanligt. Och så var jag mkt tröttare än vanligt. Och hade en molande värk i magen (som mensvärk) nästan varje dag.. därför så blev det en väldigt lugn semester med mkt vila ;) Ville inte berätta det för alla förrän efter 12 veckor så de fester vi gick på (t ex midsommar) så fick jag fejka att jag drack.. ha ha.. hällde alkoholfritt vin i vanliga vinflaskor så det såg ut som jag drack vanligt vin.. hihi.. Jäkligt skönt att inte behöva smyga med det nu!

I vecka 13 var vi på ultraljud och fick se det lilla livet. Fullt ös kan jag säga, h*n snurrade å visade upp sig för sin mamma och pappa.. Overklig känsla... svårt att förstå att den där lilla sötnosen är inne i min mage!!

Nu mår jag toppen, har vant mig vid att va lite illamående varje dag (dock inte alls lika mkt som i början).. och lärt mig att jag måste sova lite mer än vanligt.Var hos barnmorskan igår och fick bekräftat att alla värden var bra och lyssna på hjärtljudet <3 detta är så häftigt!!

Om 3 veckor är vi halvvägs å då bör vi kunna börja känna sparkarna.. Det ser vi fram emot!! Kan säga att vi har längtat länge efter detta lilla mirakel..

Jag njuter för fullt nu och hoppas jag får må bra hela tiden ut och att vår lilla sötnos mår bra när h*n kommer ut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar