Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

onsdag 26 september 2012

Att bli gravid

Det här med att bli gravid är ju inte det lättaste så jag tänkte skriva några rader om det..

Jag har hela mitt vuxna liv kört med kondom i minst en vecka om jag råkat glömma EN ENDA p-pilla.. Råpanik annars för att bli gravid.. Sen när jag väl var redo för barn och slutade med mina p-piller i november 2011 så var jag inställd på att bli gravid direkt!

Hade två vänner som nyligen blivit gravida efter 6-12 månaders försök, men deras ord gick inte in för jag fick samtidigt höra att både min mamma och min systrar blev gravida på första försöket och i ungefär samma ålder.. .. Plus att jag hade flera vänner som blivit gravida trots att de åt sina p-piller..

Men för oss tog det inte förrän i maj.. Dvs ett halvår.. Det normala är 7 månader så det va ju inget konstigt.. Men vi hann tänka många tankar under detta halvår.. Tänk om vi inte KAN??

I mitten av juni fick vi på en fredag veta att en vän var gravid.. På första försöket.. Jag blev så glad men samtidigt klingade frågan inom mig.. När blir det vår tur?

Dagen efter, dvs lördagen, ringde Manges syster (som bor i Australien) och berättade att hon var gravid!! Andra dagen på raken blev vi glada men samtidigt lite oroliga inombords..

På söndagen frågade mina syskonbarn om när vi tänkte skaffa barn.. De ville ha en till kusin.. För tredje dagen i rad sög det till i magen på ett jobbigt sätt...

Måndag morgon var mensen sen en dag vilket händer ibland och jag vet ärligt talat inte varför jag gjorde grav.testet?? Hade bara gjort det en gång tidigare.. Jag kände inga symptomer och var säker på att jag inte var gravid (dålig koll på magkänslan där, ha ha)... Alla sa ju att man skulle känna i kroppen att man va gravid.. Inte jag..

Men jag gjorde testet å tänkte inte så mkt på det.. Sen tittade jag lite slött på testet å fick då en chock.. Tittade både 2, 3 och 4 gånger extra.. Där stod "gravid 1-2 veckor"!!!! Hjärtklappning!!! Tjöt till av ren lycka och gjorde en liten segerdans på toaletten :) ropade "wiiiiiiiiii" några gånger.. Galen känsla det där!!

Det jobbiga var att Mange hade precis stuckit till jobb å jag ville inte berätta per telefon... Så jag fick hålla mig heeeela dagen plus halva kvällen pga att jag hade golfträning.. Kan säga att jag var väldigt ofokuserad den dagen!! Ha ha..

Innan jag åkte hem köpte jag ett litet gosedjur i form av en kanin. När jag kom hem så la jag grav.testet i famnen på kaninen, bad Mange blunda å gav honom den.. Det tog några sekunder innan han fattade.. Sen hoppade han upp å vi kramades, pussades å studsade runt tillsammans av glädje :)

LYCKA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar