Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

tisdag 25 mars 2014

Trött

Är...så...trött...
 
Att jag aldrig lär mig... Vaknade av mig själv 30 min innan jag skulle upp, pigg å utvilad. Men skulle tvunget somna om.. Så när klockan väl ringde va jag seg å trött å fick huvudvärk..
Stora påsar under ögonen..
 
 
Käkade en lugn frukost framför debatt på nyhetsmorgon mellan Björklund å Fridolin.. Gällande skolan.. Jag e inte mkt för Fridolin vanligtvis men stod verkligen på hans sida i denna debatt. Viktigt att lärarna får använda sin tid till att lära ut å inte bara sitta med massa idiotiskt pappersarbete.
 
 
Tänkte dela med mig av en morgonrutin. Varje morgon äter jag 4 piller.. Ett kvinna-piller med de vanliga vitaminerna, ett D-vitamintillskott och två omega-3. Anledningen? Jo, det är detta forskarna rekommenderar för att förebygga alzheimers.. Jag har dåliga gener och stor risk att utveckla alzheimers tidigt.. (typ vid 55-60 år).. Det behöver inte bli så men risken är ganska stor tyvärr så då får man göra det man kan för att förebygga. Jag ber till gudarna att de blir klara med det där vaccinet snart..
 
 
Har nu fått veta att 5:2-kosten avsevärt kan fördröja att alzheimers utvecklas.. Så det blir till att börja med det. Inte mig emot, den kosten verkar väldigt lätt.
 
Jag är självklart månadsgivare till alzheimersfonden. En investering i mig själv!
 
Har ni tänkt på vilka sjukdomar som drabbar gamlingarna i er släkt? Gör ni något förebyggande för att själva slippa när ni blir gamla? Ger ni något till forskningen för de sjukdomarna?
Något att tänka på kanske.. Gör något innan det är för sent...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar