Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

onsdag 12 mars 2014

Älskar western

Igår va det ridning å det var underbart! Jag kände mig ganska negativ å tjurig på vägen dit (ingen aning om varför..) men åkte därifrån lycklig, fjärilar i magen å superglad. 

Jag red Pewii för 3e gången. Han har varit jättemysig men inget wow. Igår va vi 2 st som tränade å redan när jag värmde upp kände jag att jag hittat pewiis knappar å att vi fått en riktigt fin kontakt. Han lydde minsta lilla tanke jag hade å jag behövde knappt ge honom nåt kommando. Som om han läste mina tankar.

Sen förklarade Pia övningen å så började vi. Efter två perfekta varv så sa Pia att hon såg att jag hittat knapparna å så fick jag göra övningen mer avancerad. Vi satte det direkt så medan den andra ryttaren fortsatte med övningen så gav Pia mig instruktioner om att gå ännu ett snäpp djupare.. Fortfarande total balans å perfekt lydnad. Så då bad hon mig samla ihop honom å jobba honom i högre form (annars rider man western på långa tyglar i låg form).. Jag gjorde det å kände hur han puffade upp sig å fick sånt härligt schvung i steget å vi bara svävade fram. Pia bara gapade å sa att hon aldrig sett någon annan lyckas rida honom så (förutom hon själv, det är hennes gamle tävlingshäst). 

Jag bara satt där å njöt! Behövde inte göra mkt med benen, bara hålla om lite lätt, å hålla lätt i tyglarna (som fortfarande var långa om man jämför med klassisk ridning).. Underbar känsla!! 

Älskar western!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar