Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

måndag 17 mars 2014

Helgen

Då var helgen slut och dags att jobba igen. Kan säga att jag verkligen behöver få komma hemifrån och få vara på jobbet idag. Vi har nämligen gjort så mkt trädgårdsarbete i helgen så jag fått ont i ryggen.. (ajabaja).. så jag vill inte bära Luddi, å då är det rätt bra att vara på jobb så ryggen får sig en paus.

Helgen har i alla fall varit riktigt mysig! Trevligt middagsbesök i fredags av ett par vänner å deras dotter som är 9 månader. I lördags var det ju rätt stormigt, så vi började med lek inne på förmiddagen och sen när det lugnat sig ute så spenderade vi eftermiddagen med att trimma äppelträden.  Ska bli spännande att se hur  mkt frukt träden ger. På kvällen blev vi bjudna på middag hos Mariann å Simon, lika trevligt som vanligt!

Igår skulle vi egentligen på 1årskalas men fölsegrisen var förkyld å vi har en heldel planerat denna veckan så vi vågade inte riktigt chansa.. så vi stannade hemma. Luddi sov i 4 h (11.30-15.30!!!) å då passade vi på att fortsätta med trädgårdsarbetet. Jag räfsade gräsmattan.. i 2 timmar... å kom ändå bara halvvägs! inte lätt med stor tomt.. men där va så himla mkt löv, å smågrenar så det tog verkligen tid. Å jag ville inte göra det halvdant så gjorde det riktigt noga. Mange rensade rabatter å klippte till lite buskar å träd. Sen planterade vi våra nya blåbärsbuskar!! Åhh så gott det ska bli! :)

Luddi promenerade runt i trädgården å njöt av att vara ute. Å fick inviga sin gunga (som kom med i husköpet). Den var väldigt poppis!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar