Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

lördag 22 mars 2014

Nöjd!

Vi ångrade oss om den där planen med att sluta kvällsamma å bara ge välling.. Det gällde bara att lyckas med både och ;-)  dvs försöka få i honom så mkt välling som möjligt å sen amma.. Så vi kunde sluta med 4-amningen direkt :) i tisdags var jag borta så då fick han ingen kvällsamning å ingen morgon heller så därefter har mjölken typ tagit slut.. Luddi sover gott på nätterna från ca kl 20-7 (+/- en timme).. Och 3-4 h på dagen på ett pass!

Jag "kvällsammar" fortfarande fast med tomma bröst!! Ha ha.. Det innebär att innan han ska sova så ligger han i mitt knä å ammar, fast det kommer inget så han varvar "tuttandet" med att dricka välling ur flaskan jag samtidigt håller.

Känns som ett väldigt fint å mysigt sätt att avsluta amningen på. Mitt mål har hela tiden varit att slippa bråka med honom, å låta amningen minska/sluta naturligt utan massa gråt å förtvivlan från en oförstående bebis. Känner mig väldigt nöjd med att ha uppfyllt det målet :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar