Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

tisdag 18 mars 2014

Action!

Idag hade vi en riktigt rolig å galen westernlektion :) jag skulle sitta på Pewii som stod still, avslappnat, tänka mig att jag var en cowboy som satt å tittade ut över min flock med kossor.. Sen plötsligt skulle jag PANG dra iväg i full galopp som om marken rämnade bakom oss.. Det handlade alltså om att ha hästen med sig på 1 sekund. Galoppera en bit å sen tvärstopp. Pewii var grym! Han tyckte det var riktigt kul med action ;) me too!! Hela lektionen var massa olika galoppövningar som inte fokuserade på hästens form utan mer att vara samspelta. KUL! 

Det är såna här kontraster som gör att jag älskar western. Förra veckan satt vi lixom å trimmade värsta dressyrpasset å idag va det bara fullt jäkla ös. Löv löv löv it!

Jag å en trött Pewii efter allt galopperande :)  hmm, börjar snart bli dags att skaffa jeans å cowboystövlar... Så jag smälter in lite bättre  ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar