Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

tisdag 23 juli 2013

Gotland

Två härliga veckor på Gotland är nu till ända och vi är på väg hem. Det har verkligen varit underbart men samtidigt en prövning... Vi, manges tre systrar med deras respektive, ena respektives syster med hennes kille och son och sist men inte minst samme respektives pappa med hans fru.. Alla vi (utom systern med kille och son som bara hängde med oss på dagarna) skulle bo i en stuga och en husvagn... När vi kom fram visade det sig att vi även kunde låna en grannstuga vilket verkligen räddade situationen ;) 

Först natten delade vi husvagnen med manges en syrra, hennes man och deras dotter.. Ingen höjdare med två små bebisar i samma husvagn.. Dvs inte mkt sömn.. (Plus att vi kommit fram två på natten).. Nästa dag flyttade vi in i grannstugan istället, vilken vi delade med manges två andra systrar å deras respektive.. Där bodde vi en vecka, till deras förtret.. Ludde som alltid sover så länge på förmiddagarna annars började vakna 6-6,30 varje morgon å var rätt högljudd när han tröttnade på sovrummet efter en timme.. Så vi fick turas om att gå ut på morgonpromenad när Ludde vaknade, så de andra fick sova lite till.. Alltså inte nog med att själv bli väckt astidigt, utan även känna stress över att andra väcks å därför bege sig ut på jäkligt tidiga promenader.. Verkligen en prövning! Men efter en vecka så åkte pappan med fru hem så då flyttade jag, Mange å Ludde in i deras stuga istället å det va toppen! Det va där vi hängde å lagade all mat, så alla va där tills de skulle sova. 

Utöver ovan situation så kan jag tillägga att vi hade endast utedass, utedusch och inget rinnande vatten inne..... Prövning? Oh yes! Men det gick över förväntan! :) 

Vi har både slappat, solat, badat, hängt i Visby och sightseeat massor. Bästa möjliga väder, dvs strålande sol varje dag förutom idag då vi packat å städat - idag va det molnigt - perfekt :) 

Det är inte lätt att trycka ihop så många - 12 vuxna 3 barn - att umgås alla 24/7... Det har varit lite irritation ibland men allt löser sig ju bara man snackar! :) jag tycker det har gått mkt bättre än vad jag väntade mig!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar