Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

fredag 5 juli 2013

Barnfritt

Vi ska ju på bröllop denna helgen och då ska min ena syster passa Ludde. Har fått några frågor/kommentarer om det här med att Ludde inte ska vara med.. Folk försöker hitta lösningar till hur jag kan ha honom med... Av all välmening såklart, men jag blir lite trött på det.. 

Ludde FÅR vara med, men JAG vill inte ha med honom... "Fyy hur kan hon säga så? Älskar hon inte sitt barn?" Suck... Det är galet så tabu det är att inte vilja ha med sitt barn vart man än går.. 

Jag ÄLSKAR Ludwig, men Mange ska vara toastmaster å kommer därför inte kunna ta Ludde nästan alls.. Å jag kommer inte kunna njuta av bröllopet på samma sätt om han e med.. Kommer vara distraherad och få gå iväg å missa mkt när han blir kinkig.. Dessutom så kommer Ludde inte få nåt ut av att vara med, mer än att han kommer ha svårt att komma till ro... 

Jag har valt detta och tycker det känns bäst. Speciellt eftersom min duktiga syrra ställer upp, känns tryggt! Jag kommer ha en nykter kväll å vara chaufför (så det är inte en ursäkt för att få supa ner mig..) å bara njuta av kärleken i luften!

Ska dessutom va trevligt att få ha på sig en fin klänning utan att den blir nerkräkt ;)  lyx för en småbarnsmamma! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar