Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

fredag 20 juli 2012

Att sjuka sig eller ej?

Första jobbveckan efter semestern har gått fort. Skönt för jag har inte mått så bra.. Halsont på mån-tis och snuva satte igång på onsdagen och idag (fredag) kom även hostan :( inte kul! Idag har jag dock varit ledig ( berättar varför i nästa inlägg)

Fick en kommentar av en kollega i torsdags "måste du va här å smitta oss?" Den jobbiga diskussionen om man ska sjuka sig eller ej.. Mina övriga kollegor sjukar sig endast om de har feber, lite snuva stoppar dem inte... Jag e kanske lite klenare än så, mår jag för dåligt så stannar jag hemma även utan feber.. Men att stanna hemma för lite snuva gör jag ej.. Tror inte nån gör det!? Och ja, det leder till att kollegor riskerar att smittas.. Men det hade ju inte funkat att alla sjukar sig så fort de har en fis på tvären...

Tror ärligt talat inte ens att det är många vuxna som stannar hemma två extra friska dagar efter en kräksjuka... Man smittar ju även dessa två dagarna efter så det är ju väldigt viktigt.. Kräksjuka e iallafall jag väldigt noga med att inte smitta kollegorna med för det e så hemskt!!

Dessutom är jag extra noga med hygienen när jag e sjuk. Tvål + handsprit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar