Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

torsdag 15 september 2011

Uttrycksfull..

Jag va nog väldans trött när jag skrev förra inlägget.. Min profil hette Uttrycksfull å inte Uppfyllande... Och ännu mer detaljerat så blev jag "vänskapligt uttrycksfull". Här kommer några rader från informationsbladet jag fick:

"Uttrycksfulla upplevs som varma, vänliga och sällskapliga. De upplevs trivas bäst med att umgås informellt och då särskilt när de själva får bekräftelse och uppskattning. De är oftast öppna till sinnet och delar spontant med sig av sina känslor. Att underhålla sin omgivning tillhör ofta deras favoritsysselsättning och de upplevs i allmänhet använda sitt sinne för humor för att skapa en informell avspänd atmosfär. Den vänskapligt uttrycksfullas vanligen inneboende entusiasm kompletteras ofta med en god förmåga att lyssna och deras sinneslag präglas av en stor portion optimism som kan vara mkt smittsam.. Upplevs skapa och upprätthålla en stark känsla av laganda och positiv spänning inom en grupp. De bemöter ofta stressiga situationer med glimten i ögat och lugnar därigenom mer lättstressade kollegor. De brukar vara skickliga på att identifiera och samordna olika sifor av ett problem och kan ha en sällsynt förmåga att till slut vinna över också de största tvivlarna på sin sida."

Jag fick också ett papper med tips på vad man ska tänka på när man har denna profilen.. T ex följande kommentar som får mig att skratta.. men den stämmer!! ;)
"Om du kunde prata hälften så ofta och med hälften så många ord skulle andra kunna få en chans att yttra sig!"

Det va en otroligt rolig kurs som var väldigt utvecklande på många sätt. Nu vet man vad man ska tänka på och vad man är bra på ;) Och hur man ska bete sig när man arbetar med andra "profiler" så att samarbetet funkar bättre. Mkt nyttigt!

Idag va jag hos tandläkaren.. jag har alltid lite ångest innan jag går till tandläkaren för jag har hela mitt liv haft hål regelbundet och ofta fått skäll för att jag e så dålig på att använda tandtråd.. Förra året så hade jag inget hål men däremot inflammerat tandkött.. men IDAG så va det sensation!!! Jag fick BERÖM!!! Inga hål å jättefint tandkött.. så nu behöver jag inte komma en gång om året utan blir kallad om 1,5 år istället.. Min tandläkare vet om att jag gått på Itrim å ändrat mina kostvanor så hon sa det idag att hon tror att den drastiska förbättringen av min tandhälsa garanterat beror på att jag inte småäter längre.. Därmed ännu en bra anledning att inte falla tillbaka i gamla dåliga vanor ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar