Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

söndag 11 september 2011

Dagarna går i ett...

Dagarna går i ett och det känns som det aldrig kommer komma några lugna dagar utan tusen saker inbokade... Puh.. i torsdags va det riktigt illa :/ dagen så ut som följer: morgonen började med att cykla till barnmorskan för att hämta recept på p-piller, sen till jobbet där det va mkt att göra, på lunchen stressade jag till passexpeditionen och satt i 40 min å väntade på att få beställa nytt pass.. sen tillbaka å dricka en naturdiet smoothie för jag inte hann äta nåt, sen jobba vidare, sen hämta tårtan på eftermiddagen å sen jobba sista timmarna.. ta citytunneln till hyllie för att möta upp Mange å åka till falsterbo för fölsemiddag med föräldrarna å ena systern å hennes son.. plus att vi va tvugna att handla på vägen å laga å fixa.. resultatet av den stressiga dagen kom sen när vi körde hem. jag körde.. å när vi kommit in i malmö så stannar jag vid ett rödljus.. sen blev det grönt (i mitt huvud) så jag körde ut genom korsningen å Mange bara ropar ut å undrar vad fan jag gör.. för det är fortfarande RÖTT!! jag fick hjärtklappning å blev livrädd.. för jag hade ju i mitt huvud sett att det blev grönt.. men såg ju nu att det fortfarande va rött... otrolig tur att det inte kom bilar från sidan!!! Jag kunde knappt somna på kvällen å hade så ont i magen.. jätteobehagligt!! :( så nu känne rjag mig helt nöjig när jag kör bil å litar inte på mig själv... usch!

I fredags hade jag en mysig kväll hemma hos min vän Petra, liten impulsiv tjejmiddag :) på vägen hem så cyklade längst regementsgatan som ligger intill Slottsparken.. å där stod så många polisbilar!! De hade täckt varenda utgång runt hela parken.. aldrig sett sånt pådrag förut.. alla blåljusen på! Fick veta anledningen idag :( en stackars ung tjej i 20års åldern hade blivit knivhotad och våldtagen :( Fan va hemska människor det finns!! Och jag går sååå ofta ensam genom den parken trots så många sagt till mig att inte göra det.. Men NU ska jag verkligen inte göra det igen.. Så dumt att det krävs att man ska SE att det händer saker där innan man tar det till sig..

Sitter just nu på mitt hotellrum på Lidingö, Stockholm. Flög upp ikväll för jag ska på kurs på bankens kursgård Södergarn måndag-tisdag. Det är en kurs där man analyserar hur man är som person och hur man uppfattas,.. Den är till för att man ska bli bättre på att kommunicera med kunder och kollegor. ska bli intressant!

Fattar inte varför jag e så pigg.. inte sovit många timmar inatt.. Vi åkte till en väns stuga i Mossbystrand igår för kräftskiva. Jag blev mållös när jag kom fram till stugan.. Den ligger praktiskt taget på stranden jättevackert.. se fotot här taget från dörren i stugan:



såå rogivande.. Jätterolig fest å vi la oss vid fem imorse.. somnade till ljudet av vågorna.. Sen vaknade jag halv nio, pigg å bara lyssnade till vågorna igen.. lyckade somna om efter ett tag å sov nån timme till.. sen gick jag å Mange ner till stranden å tog en underbar promenad i sanden.. såå mysigt! inte en människa så långt ögat kunde nå.. bara sand å hav!! Drömstuga med drömläge!! vill ha!!! Precis en sån plats jag hade behövt spendera nån vecka på för att slappna av helt!

Nu e det sovdags så jag e pigg till kursen.. ser fram emot hotellfrullen imorn ;)

Nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar