Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

tisdag 15 april 2014

Irritation

Jag har så svårt för tiggeri.. Idag såg jag en kvinna ge en tiggare en rätt stor slant... Hon skulle bara veta.. Den tiggaren är en man som står hela dagarna med en krycka å ser så ynklig och handikappad ut.. Dag efter dag.. Rätt så imponerande först å främst att han orkar stå där hela arbetsdagar.. Vecka efter vecka, månad efter månad.. Men jag fick se nåt intressant häromveckan.. Pengarna han samlar in går bl a till cigaretter.. Jag såg nämligen honom sitta bakom en mur å ta en rökpaus.. Plötsligt kom en kille förbi som han nog var ovän med, å då visade han sitt rätta jag. Denna "ynkliga" lilla man flög i luften å skrek efter killen, jagade honom å skulle typ slå ner honom.. Han såg inte ett dugg svag ut... Bara ännu en bedragare..

Tiggeri borde förbjudas! De som behöver hjälp i Sverige får faktiskt det.. De som inte får hjälp är missbrukare.. Och om du ger dem pengar så hjälper du bara dem att fortsätta missbruka.. En hård syn på det kanske, men så är det. Våra skattepengar går redan till att ta hand om folk som inte kan ta hand om sig själv.. Tänker inte lägga ett enda öre av mina resterande pengar på sånt här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar