Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

torsdag 31 maj 2012

swingen

Många tankar till min moster och hennes familj även idag.. drömde till och med om det inatt.. fast i drömmen va hon frisk och strålande glad.. många fina minnen som snurrar i huvudet.. Jag har sovit över så många gånger hemma hos dem så det finns många roliga minnen.. bland annat när jag gick i sömne och hon fick följa efter mig och hjälpa mig och till sist lyckas få in mig i sängen igen utan att väcka mig... ha ha.. som hon skrattade åt det på morgonen vid frukosten och jag tyckte det va pinsamt för jag mindes ju ingenting..

Kom imorse på att jag fick en jättesöt liten bok av min vän Linda där det stod drömbok - alltså där jag ska skriva ner mina drömmar.. Har nu lagt in den i sovrummet så jag kan skriva direkt när jag vaknar =)

Efter jobb idag åkte vi raka vägen till golfklubben. Jag missade ju förra lektionen när jag va sjuk och idag va sista lektionen så det va inget att be för. Och det va jättekul idag och det gick grymt bra. Det kan nog bli en bra golfare av mig.. Jag satte bunkerslagen direkt (lärde mig idag) och alla andra slag som vi repeterade gick även dem som en dans!

Vi avslutade med att gå ut på stora banan och spela ett av hålen. Vi spelade Scramble (tror jag det hette). Två lag - tjejer mot killar - och så fick alla slå ut och sen fick vi slå nästa slag från den plats där den bästa bollen i ens lag ligger. Vi tjejer klarade banan på 6 slag och ni kan tro jag va stolt.. 4 av de 6 slagen var nämligen mina!! Och de andra två slagen låg jag bara nån meter bakom.. så jag va grym! Och det va exakt 6 slag som krävdes för att klara handikapp 36 på det hålet.. så det känns lovande! killarna klarade sig på 5 slag men det va typ tack vare en av killarna som va sjukt duktig.. sen va mannen min jätteduktig (jämn med mig) och sen va resten av killarna värdelösa.. ha ha!

Vi fick mkt beröm av tränaren iaf, han sa att det va sällan han hade en sån duktig grupp, bäst hittills i år. Vi har fått göra flera extragrejer som de andra grupperna inte gjort. Tex att vi fick spela hela hålet idag.. de andra grupperna brukar inte va tillräckligt duktiga så de brukar få spela korthålsbana istället.. Vi kände oss stolta ;D

Så i helgen åker vi till klubben och ska kolla in golfklubbor. Jag ska ha ett nytt halvset (vågar inte låna klubbor om de går sönder.. och vill inte köpa begagnade för man vet ju inte hur illa behandlade klubborna blivit..) Sen ska vi bli medlemmar och ut å spela spela spela!

Underbart att kunna göra tillsammans och att vi är på typ samma nivå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar