Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

torsdag 3 maj 2012

Cowgirl!!

Första lektionen i westernridning avklarades i tisdags. Såå kul!! Fantastiskt mysigt stall som tillhör torups slott i bokskogen och en jättetrevlig tjej som heter Pia som driver det :)

Jag fick en supersöt quarter som kallas Mary och Mange fick Pias gamla tävlingshäst.. Och den hette också Mange!!! Ha ha, som vi skrattade!

Vi fick lära oss lite ledarskapsövningar redan när vi gjorde i ordning hästarna, och fick lära oss sadla en westernsadel :) annorlunda!

Sen körde vi lite ledarskapsövningar från marken innan vi hoppade upp å fick sätta igång med ridningen.

När vi lärt oss westernjoggen och galopperat lite så fick vi göra några trail-övningar. T ex rida fram till en grind, öppna den gå igenom å stänga den igen.. Inte alltid så lätt.. Men det gick bra!

Mange va så duktig, han kommer lära sig fort :) å han tyckte nig det va kul för när vi kom hem frågade han om man kunde fortsätta rida där sen 1g/v efter kursen! Hihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar