Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

tisdag 3 juli 2012

Grönt kort och sol!

De senaste dagarna har varit riktigt perfekta semesterdagar med sol, blå himmel å 20-30 grader varmt.. Härligt! Spenderade två dagar i Falsterbo hos mina föräldrar och vi blev bortskämda som vanligt ;)

Vi har ju gått en nybörjarkurs i golf på Malmö Burllöv GK, och för att klara "grönt kort" så måste man dels göra teori och några praktiska övningar under kursen, men det sista och svåraste är att klara korthålsbanan (6 hål) på 30 slag. Mange klarade den för några veckor sen men det har verkligen gått dåligt för mig.. häromdagen var vi där och försökte igen men jag hamnade på 32 slag... så störigt nära!

IDAG så va vi där igen och jag kände det i magen redan när vi körde dit.. JAG KLARADE GRÖNT KORT!!! Tjohoooo!! Och med bra marginal, klarade rundan på 27 slag!! Härligt!! Ni kan tro att jag blev glad!

Jag är fortfarande inte så bra, men det kändes skönt att känna förbättringen! Så nu ska vi träna mkt på våra slag så vi klarar oss runt på den riktiga banan!! Nu har vi Handikapp 54 och siktar på att komma ner till 36 så fort som möjligt!! Tjohoo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar