Välkomna till min värld fylld av hästar, vänner, resor och kärlek!

Jag är en 32 årig lycklig tjej som gifte mig med mitt livs kärlek den 1 december 2011 och nu ser fram emot allt spännande som händer i mitt liv =) Vi fick vår son Ludwig den 4 mars 2013 och har en mysig och spännande tid framför oss!

torsdag 10 november 2011

vin vin vin

Frans Josef glaciären var magnifik. Det va rätt jobbigt att ta sig upp på den och väldigt läskigt minst sagt! Det fanns stora sprickor som va 30 m djupa som man kunde ramla ner i om man snubblade. Jag som e så klumpig va livrädd. Vi hade skor med långa taggar under så man skulle stampa rätt ordentligt när man satte ner fötterna så att man fick bra grepp. Efter ett tag fick jag ordning på det och då kände jag mig lite tryggare och vågade gå på lite mer. Jättespännande!

Egentligen skulle vi igåreftermiddag köra till ett ställe som heter kaikoura för att åka på Val-safari.. vi kände dock att vi fått nog av att åka runt på båtar å leta efter djur i vattnet, plus att man ju inte får se så mkt av en val.. så vi sket i det och åkte till blenheim istället, där vi är nu. Här har vi spenderat dagen med att åke runt med en guide till olika vingårdar och fått prova vin på varje ställe, typ 5-6 st per gård.. Puh, jag har aldrig spottat ut vin förut 8som man ju ska på en vindprovning) men idag va det ett måste för annars hade jag blivit full och däckat så mkt vin som vi provade!! Vi fick även prova fudge och snaps! hihi.. blev 3 flaskor vin köpta plus att Mange fick en hel flaska bara för att han sa att det va det godaste vinet han hade smakat idag! ha ha.. Det va iaf en jättekul dag som vi spenderade med två australienare och en österrikare.

ikväll har vi lagat mat och tvättat och nu blir det lite god mögelost och vin!!

kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar